Przejdź do głównej zawartości

Wpływ wody na smak potraw

Znam ludzi, którzy sądzą, że woda w ich domach nie jest odpowiedniej jakości. Woda nie stanowiła dla mnie wcześniej jakiegokolwiek tematu do rozważań. Było dla mnie jasne, że miałem twardą wodę - na armaturze był kamień, a w czajniku osad. Przywykłem do tego. Nie wiedziałem jednak, że woda ma bardzo duży wpływ na smak jedzenia czy suchość skóry po kąpieli.

Na początku nie wiedziałem, jak zabrać się do poszukiwań urządzenia, które spełni moje oczekiwania. Pomyślałem sobie…dlaczego, by nie skorzystać z wyszukiwarki? Wpisałem w wyszukiwarkę hasło filtr do wody  i rozpocząłem moje poszukiwania. Udało znaleźć mi się kontakt do jednej z firm zajmujących się inżynierią uzdatniania wody pod adresem http://www.klarsan.pl/kontakt. Okazało się, że w województwie opolskim woda ma wysoką zawartość wapnia i magnezu (jest twarda)!
Dowiedziałem się, że idealnym rozwiązaniem dla mnie będzie instalacja filtra centralnego, który zmiękczy wodę kompleksowo w moim domu.

Wszystko byłoby kolorowe gdyby nie instalacja zmiękczacza. Nie chciałem wydawać dodatkowych pieniędzy na serwisantów i wziąłem instalację w swoje ręce. Oszczędziłem kilka złotych, ale przy zakładaniu zmiękczacza najadłem się wielu nerwów. Po stoczonym boju doprowadziłem instalację do ładu i składu. Teraz pije nie tylko smaczniejsze napoje (kawa, herbata), ale także czuje, że moja skóra jest w lepszej kondycji.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zakręć kran Polaku!

Według statystyk co piąty Polak zapomina o zakręcaniu wody podczas mycia zębów. Jest to bardzo złe przyzwyczajenie. Woda, która leci z kranu podczas mycia zębów (stosując dane uśredniające), skumulowana do całości może dać nawet około 150 000 litrów na cały rok.

Nowe spojrzenie na uzdatnianie wody

Coraz rzadziej spotykamy osoby uważające, że uzdatnianie wody nie jest potrzebne, a propagowanie produktów ułatwiających wykonanie tego procesu leży wyłącznie w interesie producentów tego rodzaju rozwiązań. Większa świadomość tego, jak ważna jest odwrócona osmoza, zmiękczanie wody oraz regularna analiza jej stanu to w dużej mierze zasługa lepszego dostępu do wiedzy na ten temat.